გაკვეთილის
გეგმა
საგანი: მათემატიკა
მასწავლებელი : მარია ვეფხვაძე
სწავლების საფეხური/კლასი: IX კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 28
თემა: კვადრატული ფუნქცია
მიზანი:
მოსწავლე შეძლებს
·
გაეცნოს კვადრატულ ფუნქციას
·
კერძო შემთხვევაში გამოიკვლიოს მისი თვისებები
·
იძენენ მნიშვნელოვან გამოცდილებას ფუნქციის კვლევის
და გამოყენების მიმართულებით.
ესგ-სთან შესაბამისობა:
მათ. IX.2. მოსწავლეს შეუძლია რაციონალურ
რიცხვებზე მოქმედებების შესრულება სხვადასხვა ხერხით
და ამ მოქმედებების შედეგის შეფასება.
მათ. IX.3. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა-დასაბუთების
ზოგიერთი ხერხის გამოყენება.
მათ. IX.6. მოსწავლეს შეუძლია ფუნქციებისა
და მათი თვისებების გამოყენება სიდიდეებს შორის დამოკიდებულების
აღსაწერად და გამოსაკვლევად.
წინარე ცოდნა: განმარტებები და მათი გამოყენება
ამოცანების ამოხსნისას. კვადრატული განტოლების ამოხსნა. ფორმულების დასწავლა. ამოცანების
ამოხსნის გზების შერჩევა.
N
|
აქტივობის აღწერა
|
მეთოდი
/
მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების ფორმა
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო
|
1.
|
კითხვა-პასუხი
|
გონებრივი იერიში.წინა
მასალის გახსენება.საშინაო დავალების მიმოხილვა.ვინიშნავ დაკვირვების დღიურში.
|
მთელი კლასი
|
ჩხირები,სახელმძღვანელო.რვეული
|
8წთ
|
2.
|
მოსწავლეებს ვთავაზობ
პრაქტიკულ ამოცანებს.
|
კლასს გავყოფ4 ჯგუფად.
თითოეული ჯგუფი მუშაობს ჩემს მიერ მიცემული ინსტრუქციის მიხედვით.ყოველ 5წთ-ში ადგილებს
ცვლიან ჯგუფები.ვინიშნავ დაკვირვების დრიურში.
|
ჯგუფური
|
უჯრებიანი ფურცლები.ფანქარი.ფლომასტერი.
|
20წთ
|
3
|
პრეზენტაცია
|
თითეული ჯგუფიდან
ერთ-ერთი მოსწავლე აკეთებს პრეზენტაციას.
|
ინდივიდუალური
|
უჯრებიანი ფურცლები
|
8წთ
|
4
|
კითხვა- პასუხი
|
გამოვიყენებ სლაიდებს.ახსნიან
ფუნქციის თვისებებს.მოსწავლეებს ვუსვამ შეკითხვებს
რა გაიგეს?
|
კლასი
|
კომპიუტერი. ბარათები
პროგრამები Word,
GeoGebra.
|
7წთ
|
5
|
საშინაო დავალება.
შეფასება ურთიერთშეფასება.
|
დავალებას ინიშნავენ
და დაურიგებ გასვლით ბარათებს
|
კლასი
|
ბარათები
|
2წთ
|
შეფასების
ტიპები და მეთოდები: გაკვეთილზე გამოვიყენებ როგორც განმავითარებელ ასევე განმსაზღვრელ შეფასებას. განმავითარებელი-სიტყვიერი კომენტარი.
დაკვირვების დღიური. განმსაზღვრელი-ჯგუფური მუშაობა, პრეზენტაცია.
დანართი 1
ჯგუფური დავალებები.
1)კვადრატული
განტოლების ამოხსნა.x2-4x-5=0
2)ვიპოვოთ
y=x2-4x-5 კვადრატული ფუნქციის
ნულები.პარაბოლის წვეროს კოორდინატები.ღერძებთან გადაკვეთის წერტილის კოორდინატები.პარაბოლის წვეროს კოორდინატები
3)ააგეთ y=x2-4x-5 ფუნქციის გრაფიკი
4)გამოჭრან თარგი y=x2ს და იმსჯელონ როგორ შეიძლება მიღება y=x2 -3.y=x2+1.y=(x-2)2
ფუნქციის გრაფიკების.
დანართი 2
ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
1-4
|
5-6
|
7-8
|
9-10
|
ჯგუფის მიერ სამუშაოს მიზნის გააზრება
|
ჯგუფმა სამუშაოს მიანი ვერ გააცნობიერა
|
ჯგუფმა სამუშაო მიზანი ნაწილობრივ გააცნობიერა
|
ჯგუფმა სამუშაო მიზანი გააცნობიერა
|
ჯგუფმა სამუშაო მიზანი კარგად გააცნობიერა
|
ჯგუფის მიერ სამუშაოს დაგეგმვა
|
ჯგუფმა სამუშაო ვერ დაგეგმა, ამიტომაც მისი საქმიანობა აქტიური იყო
|
ჯგუფმა სამუშაო შეასრულა ნაწილობრივ
|
ჯგუფმა სამუშაო დაგეგმა მაგრამ დრო და დრო უხდებოდა
გეგმიდან გადახვევა
|
ჯგუფმა სამუშაო კარგად დაგეგმა და შეასრულა გეგმით
გათვალისწინებული ყველა პუნქტი
|
ჯგუფის მიერ სამუშაოს ორგანიზება
|
სამუშაო არ იყო ორგანიზებული, ჯგუფის წევრებს შორის
ფუნქციები არ განაწილდა
|
სამუშაო ნაწილობრივ იყო ორგანიზებული, ჯგუფის წევრებს
შორის ფუნქციები არათანაბრად განაწილდა
|
სამუშაო ორგანიზერბული იყო, მაგრამ ჯგუფის წევრებს
შორის ფუნქციები არათანაბრად გადანაწილდა
|
სამუშაო კარგად ორგანიზებული იყო, ჯგუფის წევრებს
შორის ფუნქციები გადანაწილებული
|
ჯგუფის წევრთა ჩართულობა, ჯგუფის წევრთა შორის ურთიერთობა
|
ჯგუფის წევრები არ აქტიურებდნენ, არ შეინიშნებოდა
თანამშრომლობა
|
მხოლოდ ერთი-ორი მოსწავლე აქტიურობდა ჯგუფის წევრებს
შორის ურთიერთობები იძაბებოდა
|
ჯგუფის თითქმის ყველა წევრი იყო აქტიური, ჯგუფის წევრებს
შორის ძირითადად პოზიტიური ურთიერთობები იყო
|
ჯგუფის ყველა წევრი აქტიურად და ნაყოფიერად მუშაობდა,
ჯგუფის წევრებს შორის იყო საქმიანი ურთიერთობები
|
დანართი 3
No comments:
Post a Comment