სამოდელო და გაკვეთილების გეგმები

                                                                    გაკვეთილის გეგმა

საგანი: მათემატიკა
მასწავლებელი : მარია  ვეფხვაძე
სწავლების საფეხური/კლასი: IX კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 28
თემა: კვადრატული  ფუნქცია
მიზანი: მოსწავლე შეძლებს
·         გაეცნოს კვადრატულ ფუნქციას
·         კერძო შემთხვევაში გამოიკვლიოს მისი თვისებები
·                     იძენენ მნიშვნელოვან გამოცდილებას ფუნქციის კვლევის და გამოყენების მიმართულებით.
ესგ-სთან შესაბამისობა:
მათ. IX.2. მოსწავლეს შეუძლია რაციონალურ რიცხვებზე მოქმედებების შესრულება სხვადასხვა ხერხით
და ამ მოქმედებების შედეგის შეფასება.
მათ. IX.3. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა-დასაბუთების ზოგიერთი ხერხის გამოყენება.
მათ. IX.6. მოსწავლეს შეუძლია ფუნქციებისა და მათი თვისებების გამოყენება სიდიდეებს შორის დამოკიდებულების
აღსაწერად და გამოსაკვლევად.


წინარე ცოდნა: განმარტებები და მათი გამოყენება ამოცანების ამოხსნისას. კვადრატული განტოლების ამოხსნა. ფორმულების დასწავლა. ამოცანების ამოხსნის გზების შერჩევა.

N
აქტივობის აღწერა
მეთოდი / მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა
სასწავლო რესურსები
დრო
1.
კითხვა-პასუხი
გონებრივი იერიში.წინა მასალის გახსენება.საშინაო დავალების მიმოხილვა.ვინიშნავ დაკვირვების დღიურში.
მთელი კლასი
ჩხირები,სახელმძღვანელო.რვეული
8წთ
2.
მოსწავლეებს ვთავაზობ პრაქტიკულ ამოცანებს.
კლასს გავყოფ4 ჯგუფად. თითოეული ჯგუფი მუშაობს ჩემს მიერ მიცემული ინსტრუქციის მიხედვით.ყოველ 5წთ-ში ადგილებს ცვლიან ჯგუფები.ვინიშნავ დაკვირვების დრიურში.
ჯგუფური
უჯრებიანი ფურცლები.ფანქარი.ფლომასტერი.

20წთ
3
პრეზენტაცია
თითეული ჯგუფიდან ერთ-ერთი მოსწავლე აკეთებს პრეზენტაციას.
ინდივიდუალური
უჯრებიანი ფურცლები
8წთ
4
კითხვა- პასუხი
გამოვიყენებ სლაიდებს.ახსნიან ფუნქციის თვისებებს.მოსწავლეებს ვუსვამ  შეკითხვებს რა გაიგეს?
კლასი
კომპიუტერი. ბარათები
პროგრამები Word, GeoGebra.
7წთ
5
საშინაო დავალება. შეფასება ურთიერთშეფასება.
დავალებას ინიშნავენ და დაურიგებ გასვლით ბარათებს
კლასი
ბარათები
2წთ


შეფასების ტიპები და მეთოდები: გაკვეთილზე გამოვიყენებ როგორც განმავითარებელ ასევე განმსაზღვრელ  შეფასებას. განმავითარებელი-სიტყვიერი კომენტარი. დაკვირვების დღიური. განმსაზღვრელი-ჯგუფური   მუშაობა, პრეზენტაცია.











დანართი 1


ჯგუფური დავალებები.


1)კვადრატული განტოლების ამოხსნა.x2-4x-5=0
      2)ვიპოვოთ  y=x2-4x-5  კვადრატული ფუნქციის ნულები.პარაბოლის წვეროს კოორდინატები.ღერძებთან გადაკვეთის         წერტილის კოორდინატები.პარაბოლის წვეროს  კოორდინატები
     3)ააგეთ      y=x2-4x-5  ფუნქციის გრაფიკი
    4)გამოჭრან თარგი  y=x2ს და იმსჯელონ როგორ   შეიძლება მიღება y=x2 -3.y=x2+1.y=(x-2)2 ფუნქციის გრაფიკების.






                                                                                                                                                             








დანართი 2
                                                                                     ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
   1-4
   5-6
   7-8
   9-10
ჯგუფის მიერ სამუშაოს მიზნის გააზრება
ჯგუფმა სამუშაოს მიანი ვერ გააცნობიერა
ჯგუფმა სამუშაო მიზანი ნაწილობრივ გააცნობიერა
ჯგუფმა სამუშაო მიზანი გააცნობიერა
ჯგუფმა სამუშაო მიზანი კარგად გააცნობიერა
ჯგუფის მიერ სამუშაოს დაგეგმვა
ჯგუფმა სამუშაო ვერ  დაგეგმა, ამიტომაც მისი საქმიანობა აქტიური იყო
ჯგუფმა სამუშაო შეასრულა ნაწილობრივ
ჯგუფმა სამუშაო დაგეგმა მაგრამ დრო და დრო უხდებოდა გეგმიდან გადახვევა
ჯგუფმა სამუშაო კარგად დაგეგმა და შეასრულა გეგმით გათვალისწინებული ყველა პუნქტი
ჯგუფის მიერ სამუშაოს ორგანიზება
სამუშაო არ იყო ორგანიზებული, ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არ განაწილდა
სამუშაო ნაწილობრივ იყო ორგანიზებული, ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არათანაბრად განაწილდა
სამუშაო ორგანიზერბული იყო, მაგრამ ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არათანაბრად გადანაწილდა
სამუშაო კარგად ორგანიზებული იყო, ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები გადანაწილებული
ჯგუფის წევრთა ჩართულობა, ჯგუფის წევრთა შორის ურთიერთობა
ჯგუფის წევრები არ აქტიურებდნენ, არ შეინიშნებოდა თანამშრომლობა
მხოლოდ ერთი-ორი მოსწავლე აქტიურობდა ჯგუფის წევრებს შორის ურთიერთობები იძაბებოდა
ჯგუფის თითქმის ყველა წევრი იყო აქტიური, ჯგუფის წევრებს შორის ძირითადად პოზიტიური ურთიერთობები იყო
ჯგუფის ყველა წევრი აქტიურად და ნაყოფიერად მუშაობდა, ჯგუფის წევრებს შორის იყო საქმიანი ურთიერთობები





დანართი 3



No comments:

Post a Comment